Planul de acțiuni pentru
realizarea proiectului
„Conectează-te! Tehnologii
informaționale pentru succes în învățare”
pentru anul de studii 2013/2014
Nr.
|
Acțiunea
|
Persoana responsabilă
|
Termen de realizare
|
Rezultat scontat
|
Statutul implementării
|
1.
|
Conținuturi electronice
|
|
|||
1.1
|
Colectarea versiunii electronice (PDF) a manualelor
școlare pentru clasele 7,8, 10 și 11.
|
A. Gîrneț
|
7 martie
|
Ministerul Educației deține versiunile electronice a
manualelor
|
|
1.2
|
Elaborarea și Semnarea acordului de colaborare cu
editurile participante în proiect
|
A. Prisăcaru
A. Gîrneț
|
13 martie
|
Acordul de colaborare cu editurile semnat.
|
|
1.3
|
Elaborarea cerințelor tehnice pentru unificarea
designului manualelor în format digital, și unificarea designului manualelor
digitale.
|
A. Malearovici
A. Gremalschi
G. Gîrneț
cu
susținerea editurilor participante în proiect
|
Mai
|
Toate versiunile electronice ale manualelor sunt
încărcate într-un design unic
|
|
1.4
|
Instruirea profesorilor din școlile participante
referitor la utilizarea versiunii
electronice a manualelor
|
A. Maliarovici
A. Prisăcaru
|
20 martie
|
Toți participanții la proiect au acces la versiunile
electronice ale manualelor
|
|
1.5
|
Crearea grupurilor de lucru pe discipline pentru revizuirea
și selectarea conținuturilor existente pe piața națională și internațională
(prioritar pentru disciplinele la care se susțin examene la final de an)
|
A. Prisăcaru
A. Taburceanu
V. Chicu
|
3 martie
|
Ordin cu privire la crearea grupurilor de lucru pe
discipline aprobat
|
|
1.6
|
Planificarea bugetului pentru sesiunile de instruire
ale profesorilor
|
A.Prisăcaru
A.Sîrbu
|
7 martie
|
Bugetul pentru sesiunile de instruire ale profesorilor
|
|
1.7
|
Inventarierea tuturor conținuturilor gratuite în limba
de studiu existente pe piața națională și internațională pe discipline
(pentru clasele 7,8, 10 și 11)
|
A. Prisăcaru
A. Taburceanu
V. Chicu
Cu susținerea programului
TEKEDU
|
20 martie
|
Listă de conținuturilor existente pe discipline
|
|
1.8
|
Elaborarea procedurii de aprobare a conținuturilor
|
A. Prisăcaru
V. Chicu
A. Maliarovici
V. Gutu
|
1 aprilie
|
Procedura elaborată
|
|
1.9
|
Revizuirea și selectarea conținuturilor electronice pe
discipline de către grupurile de lucru, luînd în considerație aspectele:
- Curriculare
- Psiho-pedagogice
- TIC
|
A.Prisăcaru
A. Taburceanu Grupurile de lucru pe discipline
|
25 aprilie
|
Listă de conținuturi pe discipline conform curriculei
selectate
|
|
1.10
|
Aprobarea conținuturilor selectate de către Consiliul
Național pentru Curriculum
|
A. Prisăcaru
V. Chicu
|
30 aprilie
|
Conținuturi aprobate
|
|
1.11
|
Comunicarea cu producătorii de conținuturi referitor la
condițiile de achiziționare în dependență de cerințele producătorilor
|
A. Taburceanu
|
1 mai
|
Conținuturile selectate sunt disponibile pentru
utilizare
|
|
1.12
|
Instalarea conținuturilor pe computerele tuturor
participanților la proiect
|
A. Prisăcaru
A. Maliarovici
A. Taburceanu
|
|
Toate computerele participanților la proiect sunt
dotate cu conținuturi electronice aprobate de Ministerul Educației
|
|
2
|
Platforma de
management a clasei
|
|
|||
2.1
|
Elaborarea versiunii beta a platformei de management a
clasei
|
A. Taburceanu
cu susținerea ATIC
|
10 martie
|
Versiunea beta a platformei elaborată
|
|
2.2
|
Elaborarea unui ghid de utilizare a platformei de
management a clasei
|
ATIC
|
Martie
|
Chidul de utilizare a platformei de management a clasei
elaborat
|
|
2.3
|
Întreprinderea
acțiunilor necesare pentru asigurarea protecției datelor cu caracter
personal, pentru platforma de management a clasei
|
A.
Prisăcaru
R. Josanu
|
Martie -aprilie
|
Documentul de protecție a datelor cu caracter personal
va fi elaborat
|
|
2.4
|
Prezentarea platformei de management a clasei
profesorilor participanți și oferirea accesului online pentru platformă
|
A. Maliarovici
A. Prisăcaru
ATIC
|
14 martie
|
Versiunea beta prezentată
|
|
2.5
|
Testarea versiunii beta a platformei de management a
clasei cu participanții la proiect
|
Școlile participante
A. Maliarovici
A. Prisăcaru
|
Martie - iulie
|
Versiunea beta testată, comentarii și propuneri de
îmbunătățire colectate
|
|
2.6
|
Perfecționarea și adaptarea platformei de management a
clasei
|
A. Taburceanu
A. Prisăcaru
Cu susținerea ATIC
|
August
|
Versiunea finală a platformei elaborată
|
|
3.
|
Dotarea tehnică
|
||||
3.1
|
Monitorizarea
actiunilor de asigurare a infrastructurii/rețelei în fiecare școală (acces la
internet)
|
A.
Prisăcaru
Managerii școlilor
Cu susținerea StarNet (sau
alt partener local)
|
10 martie
|
Toate școlile asigurate cu conexiune internet.
|
|
3.2
|
Elaborarea unui document tip prin care instituțiile/părinții
din cadrul proiectului își asumă răspunderea pentru bunurile obținute în
cadrul proiectului și asigură securitatea echipamentului.
|
A. Prisăcaru
R. Josanu
A. Sîrbu
Managerii școlilor
|
10 martie
|
Toate condițiile de păstrare și utilizare a
echipamentului tehnic asigurate.
|
|
3.3
|
Aprobarea HG prin carea calculatoarele sunt transmise la
balanța școlilor participante la proiect
|
A. Sîrbu A. Prisăcaru
|
Martie
|
Toate calculatoarele sunt transferate la balanța
școlilor participante
|
|
3.4
|
Elaborarea unui document tip prin care fiecare instituție
desemnează o personă responsabilă de monitoringul calculatoarelor (dotare cu
conținuturi, starea tehnică)
|
A.
Prisăcaru
Managerii școlilor
|
10marie
|
Fiecare școală participantă la proiect, are o persoană
responsabilă de monitoringul calculatoarelor
|
|
4.
|
Instruirea
profesorilor
|
|
|||
4.1
|
Întîlnire cu managerii instituțiilor pilot pentru
prezentarea etapelor principale în implementarea proiectului
|
A. Prisăcaru
A. Taburceanu
|
Martie
|
Managerii instituțiilor informați
|
|
4.2
|
Elaborarea și planificarea instruirilor pentru
profesorii școlilor participante, cu privire la:
-
Utilizarea
platformei de management a clasei
-
Utilizarea
conținuturilor electronice
-
Siguranța în
spațiul informațional
|
A. Prisăcaru
A. Taburceanu
A. Maliarovici
|
Martie-aprilie
|
Profesorii școlilor participante utilizează platforma
și conținuturile electronice în mod sigur
|
|
4.3
|
Planificarea și organizarea întîlnirilor cu părinți din
școlile participante
|
A. Prisăcaru
A. Taburceanu
|
Martie-mai
|
Părinții înțeleg mai bine finalitatea proiectului
|
|
4.4
|
Acordarea suportului profesorilor în cadrul proiectului
|
A. Prisăcaru
A. Maliarovici
|
Pe durata proiectului
|
Suport acordat
|
|
5
|
Monitorizarea și
evaluarea proiectului
|
|
|||
5.1
|
Elaborarea criteriilor de monitorizare și evaluare a
proiectului
|
A. Prisăcaru
A. Taburceanu
|
30 martie
|
Criterii elaborate
|
|
5.2
|
Elaborarea chestionarelor pentru colectarea informației
cu privire la rezultatele proiectului
|
A. Prisăcaru
A. Taburceanu
|
30 martie
|
Chestionar elaborat
|
|
5.3
|
Colectarea informației în baza chestionarelor
|
A. Prisăcaru
|
1 iunie
|
Informație colectată
|
|
5.4
|
Elaborarea raportului cu privire la activitatea
proiectului în baza informației colectate
|
A. Prisăcaru
A. Taburceanu
|
1 iulie
|
Raport elaborat
|
|
6
|
Extinderea
proiectului
|
|
|||
6.1
|
Identificarea resurselor financiare pentru procurarea
infrastructurii
|
O. Draguța
A. Taburceanu
|
1 mai
|
Resurse identificate
|
|
6.2
|
Elaborarea planului de acțiuni pentru implementarea
proiectului pentru anul de studii 2014/2015, luînd în considerație
rezultatele evaluării și resursele disponibile
|
A. Prisăcaru
N. Gavrilita
A. Taburceanu
|
1 august
|
Plan de acțiuni elaborat
|
|
|
|
|
|
|
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu